افزايش 23 درصدي بازديد کنندگان از بناهاي تاريخي بافق در نوروز 90

یزدفردا "بناهاي تاريخي شهرستان بافق امسال نيز مانند سال گذشته مسافران و بازديد کنندگان بيشتري را به خود ديد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد"عباس قديريان" گفت: شهرستان بافق داراي آثار و بناهاي متعدد ارزشمندي است که هر سال خيل عظيمي از مسافران نوروزي را به سوي خود مي‌کشاند که عمده بناهاي مهم و ارزشمند اين شهرستان عبارتند از امامزاده عبدا... ، مسجد جامع ، ميدان خان ، خانه وحشي بافقي ، شنهاي روان صادق آبادو ديگر بناهايي که در نوع خود از حيث معماري و تاريخي کم نظير ند.

مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق در ادامه افزود: امسال با تمهيداتي که از سوي ميراث فرهنگي بافق انجام شده و تبليغات گسترده ، معرفي بناها و آثار تاريخي شهرستان، باعث گرديد تا مسافران در اين ايام شهرستان بافق را براي بازديد انتخاب و به اين شهرستان سفر کنند.

وي از جمله اقدامات ميراث فرهنگي بافق را چيدمان جديد موزه مردم شناسي واقع در خانه وحشي بافقي، نظافت و آماده سازي بناهاي تاريخي جهت بازديد، اطلاع رساني در مورد بناهاي تاريخي، وجود راهنماي آثار تاريخي جهت معرفي و راهنماي مسافران نوروزي براي اولين بار در شهرستان برشمرد.

قديريان تصريح کرد: برپايي نمايشگاه صنايع دستي واقع در کاروانسراي خان يکي ديگر از برنامه‌هايي بود که در ايام نوروز انجام شد و با استقبال بسيار خوب مردم و مسافران مواجه و اين امر باعث شد اين نمايشگاه بمدت يک هفته ديگر بعد از نوروز نيز تمديد گردد.

اين مقام مسئول با بيان اينکه از 10 بناي شاخص اين شهرستان 86 هزار نفر در اين ايام بازديد كرده‌‌اند، افزود: امسال بيشترين تعداد بازديدکنندگان را آستان مقدس امامزاده عبدا... به خود اختصاص داده و اين بنا مربوط به قرن پنجم هجري و يکي از مهمترين زيارتگاه‌ها است که در بين مردم از ارزش و تقدس خاصي برخوردار مي‌باشد..

گفتني است: شهرستان بافق در 120 کيلومتري جنوب يزد و داراي بيش از 250 اثر تاريخي ارزشمند می باشد که 46 اثر آن در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا